Thursday, 27 October 2011

Berita Harian Harini.. 27/10/11~| Pelajar berpeleseran awal pagi

Penduduk Taman Cahaya Masai kesal kegiatan sumbang kawasan rumah
muke sapa la yg popular nih..hehe
JOHOR BAHRU: Penduduk Taman Cahaya Masai di sini, kesal dengan gelagat pelajar institusi pengajian tinggi kerana suka berpeleseran hingga awal pagi, termasuk membawa teman berlainan jantina ke rumah masing-masing.

Sikap kumpulan pelajar terbabit yang tidak bertanggungjawab dalam menjaga tata susila hidup di situ, menyebabkan taman perumahan itu turut mendapat jolokan sebagai Taman Cahaya Maksiat.

Suri rumah, Azizah Hamzah, 42, berkata tindakan pelajar melakukan maksiat dan mengamalkan gaya hidup sosial melampau atau sesuatu yang tidak baik.
“Kebanyakan mereka menyewa sekitar taman perumahan ini kerana pusat pengajian mereka berdepan masalah kekurangan asrama. Namun, apabila duduk di rumah sewa di sini, masing-masing tidak menjaga adab dan tatasusila.


“Berdasarkan etika pakaian setiap kali hendak keluar belajar di kampus, masing-masing kelihatan berpakaian kemas termasuk bertudung bagi yang perempuan.


“Malangnya, apabila sampai di kawasan rumah masing-masing, yang perempuan hanya bersinglet dan berseluar pendek di luar rumah. Setiap hari, pasti ada lelaki yang datang bertandang di rumah terbabit," katanya.


Azizah berkata, ada di kalangan pemilik rumah sewa yang prihatin, melakukan pemeriksaan mengejut terhadap kediaman terbabit dan terserempak dengan pelajar perempuan yang membawa teman lelaki masuk rumah. 
Penduduk, Melati Rosli, 42, menyifatkan kumpulan pelajar terbabit sebagai sudah melampau batasan apabila tidak menghormati sensitiviti masyarakat setempat dan perumahan itu yang turut didiami golongan berkeluarga.


"Mereka menjadikan taman ini seperti kawasan pelacuran apabila bawa teman lelaki masuk rumah serta berpeleseran sesuka hati kerana masing-masing jauh daripada ibu bapa dan masa sama tidak dikawal oleh pengurusan pusat pengajian,” katanya.


Melati mendakwa, ada di kalang-an pelajar terbabit yang bertindak balas dengan membaling mercun atau telur busuk kepada rumah penduduk yang menegur perbuatan maksiat mereka.


Ahli Jawatankuasa Surau An-Nuur berdekatan, Muhd Zaidi Ghazali, 40, menyifatkan gejala negatif yang ditunjukkan golongan pelajar terbabit adalah barah yang boleh merosakkan diri sendiri.


“Perlakuan maksiat di kalangan pelajar ini boleh mengundang bala pada seluruh penduduk taman kerana ia merosakkan nama baik institusi pengajian mereka serta pelajar yang tidak bersalah selain memalukan perumahan ini,” katanya.


Tinjauan Berita Harian mendapati kawasan sekitar rumah yang disewa kumpulan pelajar berkenaan mulai sibuk dengan kereta yang keluar masuk menjemput pelajar perempuan mulai jam 8 malam.


Malah, sehingga jam 2 pagi, masih ada pelajar perempuan dan lelaki sedang berbual mesra di luar rumah sewa dan lorong gelap berdekatan tanpa menghiraukan jiran dan penduduk yang kurang senang dengan perbuatan terbabit.




p/s: copy n paste dr berita harian online =)

Sunday, 23 October 2011

bila saya balik B E N U T !

salam....
hari nih,hari yg sgt2 hepi bg aq...coz dpt blik ke kampung halaman TERCINTA...walaupon tak dpt singgah Rumah peninggalan arwah ayah..coz terikat dengan masa..tp semua tempat yg aq lalu td da cukup membuka lipatan memori aq masa kecik2 dulu....hahaha mcm2..memori pahit manis...
motif aq balik kg td coz nk g Kg parit Tengah nk cari ubat utk rakan setugas..cewahh!! hahaha 
pg2 lg kiteorg gerak dlm kol 8.30am kot gerak awl coz nk anta MEM g lakin..mendak kete d watnyer..hahaha lepas tuh terus kiteorg bedezuppppp g BENUT....nk kejarkan Pasar sabtu yg terkenal kt BENUT tuhnye pasal..so lalu la depan pejabat pos benut tuh...huh kenangan tuh..hahaha sampai2 jerk banyak kemah yg da tutup..last2 K.su n c.mat g beli besi yg wat picit jerawat tuh je...hahahaha jalan jauh2 tp g beli menatang tuh jerkk..cam kt p.gudang xde jerknn...hahaha
lepas tuh kiterog g la Rengit g mengedik nk tgok barang2 2nd...so lalu la Warung ABU ANTAK depan balai polis benut tuh..wahhh kenangan lg nih..hahaha g rengit setakat cuci2 mate jer..xbeli pape pon..
tgh ari tuh kiteorg g mkn kt kedai asam pedas benut depan sek tercenta sy! SMK Sri Tanjung a.k.a SEMESTA!! huh..rindu kt sek tuh..da byk perubahan dah..
ha lepas mkn tuh kiteorg terus g KG PARIT TENGAH motif utame! hehehe
best giler...rindu suasana kg!! td hujan lak tuh..peh lg la membangkit semangat...lepas hujan bole panas pulak..ha..mcm tau2 jer yg aq nih rindu suasana mcm tuh kt kg...hahaha..
k la...mls nk potpet2 byk tgok pic jerla ehh..hehehe
layannn...


wahh nih die ladang nenas

terbaik dari ladang tau...yg nih aq potong sendiri..hahaha


c.mat n makcik k.su

k.su 

nih die buah nenas..nenas moris name die..

pakcik tlg amekn nenas tuh

nih die pesakit d opis kami..haha

model nenas

kereta baru a.zizi

haaa!! agk2 ape tuh??

takot ke bro??

sy pegang anak tupai!! korng ade??hahaha

wahhh clasic sey

10ekar nih...

rumah papann

di jendela weyyhhh

heeee...

sazali Omar

bro nih lg..

tunjuk kaki.haha


me,k.su n a.zizi

me,k.su n c.mat

aik??knp dgn sy?? haha


haa...tuh dia...best weyhhh...hehehe
sekian:


Friday, 21 October 2011

macam mane saya boleh minat PINK?

knp belog aq PINK nih??
hahaha..aq pon xtau knp..myb tangan aq yg gatal g pilih sume pink or aq nih yg da jatuh chenta kt PINK?ho?
betul kate org erk..
"jgn benci sangat t jadi suke" 
knnnn..skg ape da jd..
haha kalo dulu nmpk barang2 pink je da rase macam nk pitam..kalo nk beli barang tuh kalo xde warne lain selain pink mmg sanggup xbeli la..walaupon betul2 nk gune barang tuh..mmg anti giler la kt c makcik PINK tuh.nk tgok sy pakai baju pink lg la kn...HAA!! just 1 jer barang aq yg pink ! Mr.patrik aq!!! hahah nk wat canekn..da mmg sejak azali die pink..patrik tuh pon BFF aq ( victoria) yg bg..kalo x...mmg x la knn!! hahaha
Mr.boo sy pon selalu usik nk belikan barang2 pink la..kalo ade barang pink xkire la kasut ker..baju ker..beg ker..macam2 la..mesti die tunjuk kt aq nk buat aq pengsan kot..cam larat je die tuh nk angakt aq yg comel nih kalo d watnyer aq pengsan time tuh..haa?comel ker???  hee~
Member2 siap cabar soh pakai heels pink lg..dieorg ckp kalo aq pakai die nk bg mcm2..siap nk belikan lg heels pink tuh..hey! aq lebih rela terjun bangunan la...!!
hahahahaha!!
knp aq benci pink??
entah aq pon xtau...aq rase pink tuh utk gegurl2 yg cute2 jerk..
yg putih..yg sopan2 gituh...
yerla aq nihkn xberape nk putih..bile pakai tuh mcm xsesuaii..heee pk la sendiri..!
tp tuh dulu...
skg??
ha tgok la sendiri...
mesti korang nk taukn cane aq bole minat pink??
hmmmm..tah aq pon xtau cane leh minat pink...tetibe lak 1 mlm tuh g aq ajak Mr.boo g beli kasut crocs,tengah musim time tuh..tetibe terpandang crocs hello kitty kale pink...ati da mule tertawan..hahahaha tp diamkn je..takot kne ngnjing ngn Mr.boo..hahaha tetibe die bole tunjuk yg tuh...ha??die macam tau jer?? hahaha pastuh aq pon dok belek2 la kasut tuh nk "beli ke x ek"konon jer..pastu Mr.boo ckp beli jer..try pakai pink..hahaha last2 setelah belek membelek kasut2 laen aty tetap nk yg PINK tuh...Mr.boo da senyum2 da..hahah dgn perasaan yg pelik aq g bayar..siap tambah buttons lg hahaha
sampai kt uma Mr.boo ngnjing2 aq..huh!! geram gak time tuh..tp wat xtaw jer..dlm aty dok pk..nk pakai ke x erk..?da beli.. sayang tuh..hahaha
mase 1st time nk pakai tuh dok pk 2 3x gak...bile dah pakai rase mcm berjalan d awang2an ! yerla pakai kasut pink tuh!!! hahahaha kadang2 tuh rase cam org dok pandang kaki aq jer...aduiii...segann..tp lame2 ok jer kot..HAHAHA!!
Crocs pink nih  sampai universel studios taw

skg nih da byk barang aq kale pink..hp pink..psp  pink..baju pon pink gak tau..headpone pink..mcm2 la da x ingt..
    
psp n w705 aq punyer!
so..kepada yg membenci sesuatu..!! Lupikir la sendiri..HAHAHAA


p/s: kannn...tulisan pon kale PINK!!


                                                      sekian:

Thursday, 20 October 2011

si chenta hati sy ASPIRE 4520 da ok ke?



atoiiii...c chenta hati sy nih betol ker da ok erk?? jgn t lepas shut down..pastuh bile on balik mula la die jg OKU balik..bisu.hurmm
niat hati macam nk carikan die madu..tp apekan daye belum mampu..=) so..terpakse la menatang die bagai minyak yang penuh skg nih walaupon byk sangat penyakitnyer...ape pon xbole...
ape sebenarnye penyakit die erk?
kate doktor kt kipmart tuh IBU PAPAN a.k.a motherboard die rosak...
tp ade org kate kalo motherboard rosak lappy terus xleh on..betol ker??
habis tuh ape masalah kamo nih sayang???
sape2 yg teror tolong la sy...
kalo time dtg penyakitnye mula la..
sound xbole gune...web cam lg la..wireless pon xbole nk detec...ha..c dvd pon xbole nk play da..atooyaiii....sayang xmo saket2 lg oke???
kalo betol motherboard kamo rosak..mmg pokai la...
koyak rabak poket oii...
ape yg penting skg S.A.B.A.R jer la kan..
mane tau tetibe ade lappy baru jatuh dr langit ker..hahahaha

.
sekian..

Wednesday, 19 October 2011

::Orang yang mencintaimu::

 




1. Orang yang mencintai kamu tak pernah memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu yang dia tahu di
matanya hanya ada kamu satu2nya.

2. Kalau kamu sudah memiliki kekasih dia tak peduli,yang penting bg dia kamu bahagia dan kamu tetap impiannya.


3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu seadanya,dimatanya kamu selalu yang paling cantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah berlebihan atau kamu rasa gemuk.


4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apasaja yang kamu lalui
 sepanjang hari ini,dia ingin tahu kegiatan kamu.


5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan sms seperti "slmt pagi","slmt hari minggu","selamat malam" walaupun kamu tidak membalasnya.


6. Kalau di hari ulang tahunmu,kamu tidak mengundangnya setidaknya dia akan menelefon utk mengucapkan selamat atau mengirim pesan.


7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingati setiap hari yang dia lalui bersama kamu,bahkan mungkin hari yang kamu sendiri sudah lupa setiap detiknya kerana saat itu adalah sesuatu yang berharga buatnya.


8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata2yang kamu ucapkan bahkan mungkin kata2 yang kamu sendiri lupa pernah mengatakannya.


9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menyukai lagu- lagu kesukaanmu,bahkan mungkin meminjam CD/ cassette kamu,kerana dia ingin tahu apa kesukaanmu,kesukaanmu
kesukaannya juga.


10. Kalau terakhir kali kamu bertemu kamu sedang sakit mungkin flu,pening,atau sakit gigi,beberapa hari kemudian dia akan mengirim sms dan menanyakan keadaanmu kerana dia risau akan kamu.


11. Kalau kamu beritahu padanya kamu akan menghadapi ujian dia akan menanyakan bila ujian itu, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan sms "good luck" untuk memberikan semangat pada kamu.


12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu adalah sesuatu yang biasa,tetapi itu adalah suatu barang yang istimewa buat dia.


13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat saat sedang berbicara ditelefon dengan kamu,sehingga kamu menjadi bingung,saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggoncang dunianya.


14. Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada dekat denganmu dan ingin menghabiskan hari2nya bersama mu.


15. Jika kamu kena berpindah ke tempat lain,dia akan memberikan nasihat supaya kamu sentiasa berwaspada dengan keadaan sekeliling yang mungkin akan membawa pengaruh buruk bagimu.


16. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.


17. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal- hal yang pelik seperti menelefonmu 100 kali dalam
sehari,atau membangunkanmu ditengah malam untuk mengirim smsatau menelefonmu kerana
saat itu dia sedang memikirkanmu.


18. Ketika orang yang mencintai kamu sedangmerindukanmu dan melakukan hal2 yg membuat kamu merasa rimas atau gila dan kamu memberitahunya tindakannya membuatkan kamu terganggu dia akan meminta maaf dan tak akan mengulanginya lagi.


19. Jika kamu memintanya untuk mengajar kamu sesuatu,dia akan mengajar kamu dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang paling bodoh di dunia!


20. Tika kamu melihat handphonenya,namamu menghiasi sebagian besar "INBOX" nya dan dia masih menyimpan msg kamu walaupun pesan itu sudah kamu kirim sejak berbulan2 bahkan bertahun2 yang lalu.


21. Dan jika kamu menghindarinya atau menolaknya,dia akan menyedarinya dan menghilangkan diri kehidupanmu,walaupun hal itu membunuh hatinya.


22. Jika saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan,dia akan ada di sana menunggumu kerana dia tak pernah mencari orang lain.Ya... dia tetap akan menunggumu. Adakah org yg
berada disi mu sekarang melakukannya dgn cara2 seperti di atas? Kalau ada,jgn mensia-siakan org tersebut..kamu akan menyesal melakukannya kerana ia hanya akan datang sekali seumur hidup...


P/s:Just copy jer...tp da lupe dari mane..hehehe

saya berjaya curi picture anda!! =)

hmmm....baru jer blalik dari dinner..ada orang belaja makan hehehe =)
Btw thanks mr.boo coz belanje kami makan tadi..da lame kite xmakan same2 kan??
urmmmm..
tak tahu nak luah perasaan malam  nih..coz aq sendiri pon xtahu ape yang aku rase,
myb happy..teruja,enjoy....rindu..ho? rindu??
opss!!  

entah la...
ape pon yang penting aq berjaya "merembat" pic dr wallet kamo....hahaha
oOOo..ko ckp aq chubby ea??
habis kamo tuh g bawak push beg sampai 2 knp??haha
lalalala~~
sekian:
.

Tuesday, 18 October 2011

PJB vs PIS

haa... nih die logo baru PJB or PIS....
agak2 yang mane lagi "CUN" ek?
so...renung2kan....hee...
Politeknik Johor Bahru
                                                                                 

     vs


Politeknik Ibrahim Sultan

Siti Nordiana -Tak Upaya Menangis Lagi

Kau kata aku mawar berkembangan
Kau ucap sayang kepadaku
Itu yang sering kau luah pada ku
Tika kita masih bersama

Kau pasti aku suri penyerimu
Kau bisik kasih kepadaku
Itu yangg sering kau idam dariku
Tika rindu masih bersatu

Kasih lupakah sayang mengapa
Kau biarkan ku sendirian

( korus )
Kau anggap diriku tiada lagi
Kau campak rindumu ke lautan api
Kau biarkan aku seorang diri
Hingga tak upaya ku menangis lagi
Mengapakah sayang kejamnya
Sampainya hati kekasih

Cuba kau rasakannya
Apa yang ku terasa
Kasih yang kita bina
Tiada seri di jambangan

Aku rindu masa yang berlalu
Aku rindu kasih kita dulu
Tapi kini aku pun dah tahu
Kuntum rindu terkulai layu

Aku rindu masa yang berlalu
Aku rindu kasih kita dulu
Tapi kini aku pun dah tahu
Kuntum rindu terkulai layu

( ulang korus )

Oh kasih pergilah
Biar aku bersendirian

Monday, 17 October 2011

Untuk Mummy Victoria.. hee~

victoria lukas..


sahabat..kawan..teman..macam yg  selalu budak2 sekarang cakap tu....ape??BFF?? haa...kire mcm tuh la aq & Viq nih..
aq kenal ngn viq da dekat 5tahun kot time tuh aq study kt KKPG.. ingt lg 1st time aq tegur viq..aq ckp tulisan die cantik..hahaha xsilap time tuh kelas pengenalan komputer..1st time gak duduk sebelah viq..hahaha
time tuh aq baru tau die org sarawak..dlm hati aq nih da bekata time tuh ape benda la sanggup dtg dr sarawak semate nk blaja kt kolej komuniti..sijil lak tuh..mcm kt sarawak xde kolej komuniti jerk..hahaha..jahat kn time tuh...yela aq pon xbpe nk rela masuk kkpg time tuh..mule dr situ la aq jd rapat ngn viq..tp mase tuh  xrapat sgt la..tp satu hari tuh time rehat membe aq fazira ajak lepak uma viq..time tuh viq dok ngn awin...
ha!! time tuh 1st time aq wat keje yg xberape nk giler ngn dieorg..hahaha n dr situ  mimi dpt gelaran mimi belot..hahaha ko ingat lg x viq???
kami housemate! viq,Eha n awin
Then 1 hari tuh viq ajak dok 1 bilik ngn die...dan 1 uma ngn awin..so makin rapat la kiteorg..hehehe
eha n viq
Tp mase sem last aq ngn die ade prob siket biase la kan nme pon manusia..tp alhamdulilah..walau teruk mcm mane pon kiteorg gadoh tp last2 kiteorg baek gak...walaupon kami lain agame...

garaduan tercute!!  hehehe

hadoiii...lari tajuk da nih..hahaha.. sebenarnyer aq just nk bagtau yg aq akan dpt ank buah baru...hahaha viq nih pregnant..hahah xsabar nk tgok bby die.mesti cute cam aq..hahaha
bile tau die pregnant tgn aq pon mule la gatal nk mengenakan viq..hahahaha

ini la hasilnyer...hahaha
edit mengedit hobi sy!!hahaha ape pon sy doakan..viq n bby die sentiase sehat selalu...heheh viq!! aq syg ko ketat2!!

viq n husband (lukas)
         sekian:
.













sayang sebesar matahari!! (DENCONS)


wahhhh..penat2..
hati da mule rindu kt peah..joyah..maon..meon...hahaha 
"tepuk2 semangat...!!!.ular hebatt...!!!"
masih terngiang2 suara perserta2 group 8 tuh masa aktiviti laluan halangan hahahaha walaupon pd mulanye mood kami agak kureng n peserta2 pon mcm xde semangat..buat halangan sume xlepas...huh!!

so ni la salah 1 habuanyer bile tak lepas halangan kene pelok & ciom pokok tuh..hahaha
 mcm2 lg denda2 yg menanti kalo tak lepas halangan..
tp lepas kne bamboo ngn Puan Liza dieorg..semangat pon tercabar la...hahahaha tp time tuh aq mmg da xde semangat ngn lyn dieorg..berckp ngn dieorg pon tak lakan..hmmm.tetibe
"PUAN LEHA KAMI MINTAK MAAF!!!!" 
hahahaha dieorg ape lg dok jerit la mintak maaf konon nk wat aq bercakap tu pon atas arahan Puan Liza..hahaha xdpt d bygkn time tuh...nk tergelak pon ade..mmg da cover baik punyer..tp terlepas gak senyuman kt dieorg..nk wat cane..ati mudah tersentuh...hahahaa...
lepas tuh suasane terus jd hepy..xde lg marah2..xde lg masam2 muke...
nih die joyah  nagis sebab malu kene jd ratu rimba...hahahaa
tp biase la budak2..mulot sume joyah bile telinga da panas...ape lg...mcm pic kt atas nih la jdnyer..hahaha
ala benda tuh sume biase lakan...c joyah tu pon jap jer tacingnyer pastu da ok da..siap bole amek2 pic lg..hahaha
kesan tacing masih ade..hahah



hahahah........kalo da nmenyer gila lensa bile2 mase leh snap pic...hahaha
best !!! sgt best!!  
"Awak semua sayang sy tak??" hehe sje tny soalan camtuh kt dieorg nk tgok ape riaksi dieorg..hahaha
"sayang..!!" wahhh...syg seyy...
"ermmmm syg byk ker siket??" saje nk test lg...
"Bayankkk!! "wahh..makin kembang la hatikn...hahaha
"tp sayang sy pd awk semua sebesar bumi ni taw...!!"hahaha sje nk wat dieorg terharu lak..
tetibe ade sorg gegurl ni jawab..
"sy sayang puan sebesar matahari!!"  ho?? adehh betol gak bumi ngn matahari, matahari lg besarkn..hahahahaha kalah ngn dak kecik akhirnye...dlm hati nih mmg da berbunga riang..hahaha ape pon I LOVE U la group8!!
inila hasilnyer...

group 8 a.k.a ular

masuk paya!!

Time sukan rakyat petang tuh Group 8 juara..dgn bantuan kami....(rahsia nih tau coz men tipu) hahahaha
tarik upih....yg nih jujur xde bantuan..haha



pancing botol cuba tgok kt hujung sekali..haaaa.....kami wat ape tuh...hahah shutttt diam2....


yg nih roda gila..pon jujur xde bantuan..hehe

lari dlm guni...yg nih pon jujur jgk k....Puan liza tuh just bg semangat..

terompah...yg nih pon same jujur k...hahahaha

Group 8 juara!!
akhirnya kami juara...hahahaha (ele..maen tipu bole la..haha)
pastuh kantoi..hahahaa
bdk bju merah sebelah fasi boy tuh nmpak kami mentipu.hahaha
tp kami cover baik punyer..hahahaha
men bom2 telur..
pehh...da kol 1am da..dok bebel2...huh...sangat penat n mengantok sey..mcm biase la kalo blik dr kem mmg pakej lengkap die ngntok+letih..
Tp pakej kem kali nih lain dr yg len coz ade tambah lg 1 pakej HAMPA...hampa sgt cz xde aktiviti jejak mlm...
so xde la en.poc n cik.ponti..sekolah tuh bole batalkn last minit lak tuh..dala kiteorg da semangat habis..hurmm...terus ilang mood lepas sukan rakyat petang tuh...

puan2 & tuan2 DENCONS CONSULTANT
Tp ade hikmah di sebaliknyer....mlm tuh kami dpt clz kecemasan percuma dr Tuan helmi..dr JPA..
ingat!! ikat buku sila!! kiri atas kanan,kanan atas kiri..

sekian...
.